
Τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου, στο τμήμα μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, παραδόθηκαν την Πέμπτη 4/12/2025 σε κυκλοφορία από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σηματοδοτώντας και την ολοκλήρωση του έργου στο σύνολό του. Μετά τη λειτουργία των πρώτων 65 χιλιομέτρων από το καλοκαίρι, η παράδοση αυτού του τελικού τμήματος κλείνει έναν κύκλο πολυετών προσπαθειών και τοποθετεί την Ολυμπία Οδό –με συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων– στη θέση του τρίτου μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της Ελλάδας.
Η πλήρης λειτουργία του νέου άξονα μεταφράζεται άμεσα σε σημαντικές βελτιώσεις για τους οδηγούς. Η διαδρομή Πάτρα–Πύργος πραγματοποιείται πλέον σε περίπου 40 λεπτά, καταγράφοντας μείωση κατά 50%, ενώ η σύνδεση Αθήνας–Πύργου περιορίζεται σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Παράλληλα, η Ολυμπία Οδός εισάγει για πρώτη φορά στη χώρα πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, με αυτοματοποιημένα μηχανήματα και ταχύτερη διέλευση, προαναγγέλλοντας ακόμη πιο σύγχρονες υπηρεσίες στο άμεσο μέλλον.
Στα εγκαίνια, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας έκανε λόγο για «μια ημέρα χαράς», υπογραμμίζοντας ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις ασφάλειας και άνεσης. «Είμαστε υπερήφανοι γιατί τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα, αλλά κυρίως γιατί αναβαθμίζουμε την καθημερινότητα των πολιτών», δήλωσε, τονίζοντας ότι τα έργα αυτά ανήκουν σε όλους.

Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος χαρακτήρισε την παράδοση του άξονα «έργο-ρεκόρ», επισημαίνοντας παράλληλα τον ρόλο του θεσμού των παραχωρήσεων, που –όπως είπε– επιτυγχάνει ισορροπία κόστους μεταξύ φορολογούμενου και χρήστη. Στάθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, που επέτρεψαν την έγκαιρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δημήτρης Αναγνώπουλος σημείωσε ότι η σύνδεση Πάτρας–Πύργου «αλλάζει οριστικά τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας», συγκρίνοντας τη νέα χάραξη με την προβληματική και επικίνδυνη παλαιά Εθνική Οδό. Η ολοκλήρωση του έργου, πρόσθεσε, δεν ήταν αυτονόητη, αλλά προϊόν συντονισμού όλων των εμπλεκομένων.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην τεχνική διάσταση του έργου. Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «κλείσιμο μιας υπόσχεσης δεκαετιών». Τόνισε ότι 1.500 εργαζόμενοι συνέβαλαν στην κατασκευή των 75 χιλιομέτρων του νέου άξονα και ευχαρίστησε την Πολιτεία, τους τοπικούς φορείς και τους μετόχους, μιλώντας για ένα έργο που παραδίδεται όχι μόνο έγκαιρα αλλά και με υψηλές τεχνολογικές προδιαγραφές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της AVAX, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, υπογράμμισε ότι τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα ήταν τα πιο σύνθετα τεχνικά και σημείωσε ότι η εταιρεία επιβεβαίωσε την αξιοπιστία της, προσθέτοντας ότι «η κατασκευή βρίσκεται στο DNA των εργαζομένων της AVAX».
Η νέα υποδομή προσφέρει πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων, σύγχρονη χάραξη, ανισόπεδους κόμβους, χώρους στάθμευσης και προηγμένες αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. Παράλληλα, ήδη από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του άξονα, έχουν καταγραφεί πάνω από 829.000 διελεύσεις, με μέσο ημερήσιο όρο 6.800 οχήματα, στοιχεία που αποδεικνύουν τη σημασία του έργου για τη Δυτική Ελλάδα.
Στην τελετή παρέστησαν βουλευτές της περιοχής, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, δήμαρχοι, καθώς και πλήθος τοπικών φορέων. Τον αγιασμό τέλεσε ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος, δίνοντας τον συμβολικό χαρακτήρα μιας νέας αρχής για έναν δρόμο που, πέρα από τεχνικό έργο, αποτελεί υπόσχεση ανάπτυξης για ολόκληρη την περιοχή.
Χαρ. Μητροπούλου
